Atrapa jest profesjonalnym urządzeniem przeznaczonym dla organizatorów gier militarnych oraz do szkoleń pirotechnicznych. Ze względów bezpieczeństwa każda konsola ma swój unikalny nr seryjny umieszczony na wierzchu oraz w konstrukcji urządzenia. Konsola wydaje komunikaty w jęz. polskim. Materiały pirotechniczne podłączać do urządzenia musi osoba posiadająca odpowiednie przeszkolenie pirotechniczne. Osoba ta jednocześnie powinna sprawować nadzór nad urządzeniem w trakcie jego pracy z ładunkami pirotechnicznymi. Rozbrojenie "bomby" następuje poprzez przecięcie (wypięcie) zakodowanego kabla lub poprawne wprowadzenie ustalonego kodu. Można samodzielnie programować czas odliczania do "eksplozji" w odstępie 1 s - 24 godz.
Skrócona instrukcja obsługi:
1. Baterię umieszczamy w dedykowanym miejscu pod klapką. Baterię podpinamy i odpinamy gdy urządzenie jest wyłączone za pomocą kluczyka. Instalujemy kable rozbrajające tzw. „bombę”
2. Instalujemy z tyłu urządzenia sygnalizator dźwiękowy / ładunek pirotechniczny typu zapalnik, świeca dymna. Ładunek pirotechniczny powinien znajdować się w odległości min. 5 m od urządzenia i osób rozbrajających
3. Przekręcamy kluczyk w celu włączenia konsoli i wyciągamy go z urządzenia
4. Wpisujemy numer kabla od 1 do 4, który ROZBROI atrapę poprzez jego przecięcie lub odpięcie z zacisków
5. Podajemy 4 cyfrowy kod rozbrojenia
6. Podajemy czas do momentu odpalenia w układzie: Godziny / Minuty / Sekundy
7.
Po pojawieniu się napisu PRZEŁĄCZ / ARMING wciskamy przełącznik ARMING – od tej chwili atrapa „bomby” jest uzbrojona i następuje odliczanie czasu do jej „eksplozji”.
8. Rozbrojenie „bomby”
- przycisk * pozwala wpisać KOD i rozbroić „bombę”
- przecięcie lub wypięcie z zacisków zaprogramowanego kabla pozwala rozbroić „bombę”
9. Detonacja „bomby”
- pierwsze złe wpisanie kodu zabiera połowę dostępnego czasu
- drugie złe wpisanie kodu przyspiesza dwukrotnie pozostały czas
- trzecie złe wpisanie kodu detonuje „bombę”
- przecięcie złego kabla powoduje detonację „bomby”
Detonacja aktywuje podłączoną do urządzenia sygnalizację dźwiękową lub ładunek pirotechniczny
W scenariuszach gier militarnych może być użyta np. w finale imprezy kiedy zwycięski zespół po zdobyciu, w określonym czasie, informacji rozbraja atrapę zwyciężając grę.
Produkt używany jest także w szkoleniach saperskich do zakładania pułapek pirotechnicznych. Współpracuje z ładunkami pirotechnicznymi odpalanymi lontowo.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Atrapa dostępna jest także w wypożyczalni -
STRONA Z OFERTĄ